daisie

Alla inlägg under maj 2013

Av Emma - 29 maj 2013 19:31

Idag var det näst sista skoldagen, om man räknar bort praktikdagarna som en skoldag. Har klarat alla mina kurser i tvåan. Kommer kännas konstigt i trean när man inte har engelska, svenska eller matte längre.

Av Emma - 25 maj 2013 22:20

Nu är det nedräkning på allvar.. bara ca två veckor kvar i skolan. Det känns som att det är flera månader, snart har jag gått ur tvåan på gymnasiet, vilka många säger är det tuffaste året. Vilket jag håller med om i vissa ämnen. Många i min klass har också klagat på att de har fått ett F (nutidens IG) i vissa kurser, säger bara en sak: Om man väljer att strunta i sina uppgifter och bara tycker att allting är allmänt piss. Ja då får man F. Är stolt över mig själv för att jag har klarat Engelska 6 kursen med ett C, eventuellt ett B. Matten går det ju sådär med, har det gjort i många år och kommer förmodligen förbli så också. Är helt enkelt inget mattesnille. Det kanske är som vissa säger, att om man är en mera kreativ och praktisk arbetande person så är man sämre på matte, vice versa.  Älskar min nya lärlingsplats, än så länge har jag fått göra två brudbuketter, inte så många lärlingar som får göra det har jag fått höra från många av mina lärare. Ska lägga upp de här så fort som bloggens app fungerar någorlunda bra.

Ovido - Quiz & Flashcards