daisie

Direktlänk till inlägg 12 september 2014

Låååång vecka

Av Emma - 12 september 2014 23:22

Nu är det äntligen helg!!


Säger jag som egentligen är ledig hela veckorna. 


Efter studenten så var det skönt att vara ledig under sommaren och ha mitt sista "sommarlov".

Men nu är det inte lika kul att sitta hemma, ensam och arbetslös. 
Det finns tyvärr inte särskilt många jobb som är nybörjar vänliga. Om man kan säga så.

De flesta kräver till exempel högskole utbildning, i olika former. Nu har jag också märkt att många har börjat med att de kräver inte bara körkort, utan egen bil också. Varje dag så kollar jag på ca 10-15 olika jobb, alla kräver någonting som jag inte har eller klarar av. Om det kommer upp ca 10 jobb per dag i närheten av där jag bor, så är ca 5-8 av de personlig assistent osv. Den sista meningen kanske lät väldigt negativ där mot sådana, samt liknande jobb. Men det var inte menat så.


Jag vet inte riktigt varför jag skrev såhär på en fredagkväll. Men jag hade lust att skriva något, och detta var det första som dök upp i huvudet. Under helgen så kommer jag lägga upp ett lite roligare inlägg:)


Ha en trevlig helg alla bloggare!

 
 
Nina

Nina

12 september 2014 23:53

Det är ju din blogg så du får ju skriva hur du vill :)
Alla dagar är ju som bekant inte rosenröda 💖

http://noe.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 januari 2016 11:20

Lägger upp ett inlägg för att säga hejdå på den här bloggen, samt för att inbjuda er som vill att hänga med mig till min nya blogg :)   Kod för att importera min blogg till Nouw: 1346347827     ...

Av Emma - 9 november 2015 20:14

Ska försöka att bli aktiv igen, mycket har hänt och mycket kommer förhoppningsvis att hända. På onsdag ska jag på möte på något företag som ska ha bättre koll när det gäller just arbetsträning, det får mig att undra varför inte arbetsförmedlingen k...

Av Emma - 9 juni 2015 10:48

Tur i att jag ev har ett ställe att vara på,  tyvärr så lät det väldigt mörkt från deras håll.  Oturen är väl att hon som har hand om mig inte ringt de andra tre platserna som jag ville vara på, då det inte var bra att ha för mycket krokar ute samt...

Av Emma - 29 maj 2015 10:35

Igår kväll så fick jag höra något som gjorde mig ganska upprörd, vilket då fick mig att totalt skälla ut den personen som orsakade det hela, tog ut min ilska som fanns kvar på den stackars spisen i förmiddags.    Då jag inte riktigt vet vad jag s...

Av Emma - 27 maj 2015 12:01

Hittade en sevärd video på youtube, väldigt duktiga dansare.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards